10 Ağustos 2007 Cuma

Sayın Özkök! Verilen söz ne zaman tutulacak?


Türkiye’de her şey birbirine karıştırılıyor. Elbise mağazası açınca uygun yeriniz var diye bir kenarda da hamburger satamazsınız.

Ancak Hürriyet, kendi internet sitesinde bir bakıma bunu yapıyor: www.hurriyet.com.tr’de bir yandan habercilik yapılırken, bir yandan da “okur” değil ama “bakar” tayfası için farklı bir hizmet veriliyor. Kendi isimlendirmeleriyle bu hizmetin adı: “Foto Galeriler”. Bu galerilerde yarı cıplak kadın resimleri yer alıyor.

İnternet data şirketi Alexa’nın verilerine göre Hürriyet’in internet sitesi ziyaretçilerinin yüzde 41’ i “Foto Galeri’ye, yüzde 10’u ise “Kelebek Galeri’ye gidiyor. Her iki galeride de yarı cıplak kadın resimleri var.

İki galerinin trafik toplamı yüzde 51 ediyor. Yani Hürriyet’in internet sitesi, ziyaretçi trafiğinin yarısından fazlasını çıplak kadın resimleri sayesinde yapıyor.

Sayın Ertuğrul Özkök’in genel yayın yönetmeni olduğu Hürriyet, bir söz vermişti: Peki verilen söz neydi:

Haziran ayının sonuna doğru Medyatava.com’da yayınlanan habere göre, “Gazetenin internet sitesi çıplak kadın galerilerini yayınlamaya devam ederse, özellikle çocukların bilgisayarlarını koruyan filtreleme programları, koruma kalkanı içine Hürriyet.com.tr'yi de alacaktı” deniyordu.

İşte bu nedenle Hürriyet takdir edilecek bir karar almiş ve bu galerilerin kaldırılacağını ilan etmişti. Sayın Fatih Çekirge imzasıyla gazetede çıkan duyuruda çok güzel şeyler söylenmiş, “ Kadın teşhirinin rekabetini reddediyoruz “ denmişti.

Ancak galeriler hala orada duruyor. Yani kadınlar hala teşhirde…

Acaba Hürriyet yöneticileri yüzde 51’lik bir trafik kazandıran bu galerileri elden cıkarmayı göze alamıyor mu?.. Bir anda “en popular siteler” listesinde gerilere düşmekten mi endişe ediyorlar.

Ancak bedeli ne olursa olsun, bu galerilerin kaldırılması gerekiyor. İki nedenle: Birincisi, dünyada hiş bir major gazete bunu yapmıyor, yani cinselliği bu ölçüde ve bu biçimde kullanmıyor. Bunun anlamı şu: Meslek ilkeleri ve saygınlık gereği, hiç bir gazette bu tür bir satış stratejisine tenezzül etmiyor. İkincisi ise, Doğan grubunun amiral gemisi olan bir gazetenin bu tür yontemlere baş vurması pek yakışık almıyor. Kaldi ki bu yöntemler dışinda, gerçek okuru siteye cekecek pek cok taktik var. Nitekim Fatih Çekirge sitede yaptığı pek cok olumlu yenilikle bunu ıspatladı. Eminim kendisinin daha da yapacakları olmalı…

Hürriyet yayın yönetmeni Sayın Ertuğrul Özkök’ü, verilen sözü tutmaya ve bu galerileri “delete” etmeye çagırıyorum. Hangi tezgahta ne bulundurduğumuzu iyi ayırt etmeliyiz. Bu yazınin da sırf Hürriyet’i eleştirmek için yazılmış bir yazı değil, bir dost hatırlatması olarak algılanmasını ümit ediyorum. Hıdır Geviş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#navbar-iframe { height: 0px; }