24 Ağustos 2007 Cuma

AMERİKA ŞİMDİ BU SKANDALLA ÇALKALANIYOR: TELEKIZI UZAY MEKİĞİNDE UNUTTULAR

Amerika’nın Atlanta eyaletinde yer alan Portland
uzay üssünden yaklaşık iki hafta önce havalanan uzay
mekigi Columbus B-12’nin içinde,
asranotlarla birlikte bir de telekiz bulunduğu ortaya
cıktı.
Olayın duyulması Amerika’da büyük bir skandala yol açarken NASA yetkilileri konuyla ilgili
sesizliklerini koruyorlar.

Skandalı bir Türk ortaya çıkardı.

Olayı LA Times gazesi muhabirlerinden Türk asıllı
Feridun Forshaw ortaya çıkardı. Bundan 100 yıl önce
Kayseri’den Amerika’nın
California eyalatine goceden bir ailenin uyesi olan Feridun Forshaw, Çanak
Anten’e gelişmeleri şöyle aktardı: “Bu sıkandal
yüzyılın en utanc verici skandalıdır. Hem bilim hem de
Amerikan hükümeti adına utanç vericidir.
Astronotlar gitmek var dönmek yok diyerek kalkıştan bir gece önce uzay mekiğinde alem yapmışlar. Ertesi gün havalandıklarında bir de bakmışlar ki uzay mekiğinin tuvaletinde aşırı alkoden sızmış kalmış bir
kadın. Nemrut adamalar öyle çok içmişler ki bir gece önceden mekiğe
getirdikleri telekızı hatırlayamamışlar bile. Yapacak
bir şey olmadığını anlayan astronotlar önce paniğe
kapılmış sonra da duruma kendilerini alıştırmaya
çalışmışlar. Tele kızı uzay boşluğuna atacak değiller
ya."

Feridun Forshaw, astronotların olaydan NASA üssündeki
yetkilileri haberdar etmediklerini belirterek
sözlerini şöyle südüdü “Bu elbette büyük bir
sorumsuzluk örneği ve büyük bir risk. Ustelik de suctur. Hem kendi
hayatlarını tehlikeye atıyorlar hem de milyonlarca
dolar harcanan bir projeyi riske atıyorlar."

Peki olay nasıl ortaya çıktı? Bu konuda
Türk kökenli gazeci adeta bir dedektif gibi çalısmış.
Tam 17 yildir gazetin NASA muhabiri olarak görev yapan ve NASA çalısanlarıyla içli disli olan Forshaw, uzay
üssünden, mekikteki görüntüleri çok dikkatli izlemiş.
Şöyle aktarıyor edindigi ilginç gozlemleri: “Uzay
gemisinde kameranın olmadığı tek yer tuvalettir. Bu
nedenle kimse orda saklı duran telekızın varlığından
haberdar olamadı. Ancak görüntüleri izlerken bir şey
dikkatimi çekti, Astronotlar günde en fazla bir defa
tuvale giderler ancak bir de baktım ki ikişer defa
tuvalete gidiyolar. İkincisi hepsinde normalin üzerin
de bir yorgunluk hisettim. Başlangıçta bunun bir uzay
virüsünden kaynaklanmış olabileceğini düşündüm. Ancak
kamera gözlemlerimi derinleştirdikçe, gelismelerin
arkasında başka bir şeyin olduğunu saptadım."
Peki Feridun Forshaw bunu nasıl saptamıştı? Bu sorumuzu ise şöyle yanıtlıyor: "Bir keresinde görüntüler üzerine
fokus yaptım ve astronotlardan birinin üzerinde saç
kılı tespit ettim. Başlangıçta buna pek anlam veremedim, ancak sonra onun ne fantazi duskunu biri oldugunu hatirlayinca, bu kilin da karısıyla
yasadığı veda gecesinden kalma olabileceğini düşündüm. Sözünü ettiğim astronot yakın arkadaşımdır. Onu iyi bilirim, astronot kıyafetiyle bile ask yapanlardandır.
Nitekim bu düşüncemi kesinleştimek için hemen bir gün önceki
görüntüleri inceledim ve gördüm ki astronotun üzerinde
saç kılı falan yok. Hemen kıllandım tabii.
Onunla
hemen direkt iletişim kurmanın yollarını aramaya basladım.
Bunun için NASA'da çalışan bazı insanlara rüşvet bile yedirdim. Bir gece yarısı kumanda merkezinden Feridun ile uydu baglantısı aracılığıyla konuşurken aniden sordum, "Kız hala
tuvalette mi diye?". Bu bir tuzak soruydu elbette. Bizim
ki boş bulunup, "evet" cevabı vermez mi.
Sonra durumu
müdürlerine bildirdim. Olay böylece patlak vermiş oldu.
Ancak NASA yekilileri beni olayı yazmamam konusunda
uyardılar. Hatta CIA beni tehdit bile etti. Bilgisayar
kayıtlarıma el kondu. Çünkü onlara göre bu bir devlet
sırrıydı, bana göreyse değildi. Ayrıca böyle bir olay
yakalamak benim gibi bir gazeteciye bir daha nasip olur muydu? Ne ettim ettim sonunda
gazeteye yazımı ulaştırdım. “
Skandalın ardından bütün Amerikan televizyonlarının
röportaj yapmak için peşinden koştuğu Forshaw, ikinci demecini Canak Anten e verdi.
Bu arada olayla ilgili çok yönlü soruşturmalar devam ediyor.

YUKARIDAKİ HABER VE RESİM TÜMÜYLE ASPARAGASTIR VE SİZ OKURLARI EĞLENDİRMEK İÇİN YAZILMIŞTIR. İyi bir haftasonu geçirmenizi temenni ediyoruz. Ç.A

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

#navbar-iframe { height: 0px; }